سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نماز جمعه7/6/93شهر قنوات
نویسنده : Hamid Reza Noosh
تاریخ : یکشنبه 93/6/23

نماز عبادی سیاسی این جمعه به امامت خطیب توانا حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا عادلپور اقامه شد . سخنران ویژه این هفته فرماندار محترم شهرستان قم جناب آقای زارعی کوشا بودند و به همین دلیل مکان اقامه نماز جمعه ،حسینیه بزرگ حضرت زهرا(س) انتخاب شده بود.

امام جمعه محترم در خطبه اول ضمن دعوت خود ونمازگزاران رابه تقوا و پرهیزگاری باذکر حدیثی از پیامبر گرامی اسلام خصلت های انسان های خوب و شایسته رابیان نمودند.

ایشان در خطبه دوم ضمن اشاره به مناسبت های هفته و دهه کرامت، پیروزی مردم مظلوم غزه بر اسراییل غاصب را تبریک گفتند واین پیروزی را افتخاری برای تمام مسلمانان جهان وباعث شرمندگی اسراییل ، آمریکا و حامیان آن دانستند.

خطیب محترم جمعه در بخش دیگر خطبه دوم به دیدار هیات دولت و رئیس جمهور با رهبر معظم انقلاب اشاره نمودند. توصیه های مقام معظم رهبری را به دولت مردان بیان نمودند و بر حفظ و تقویت روحیه انقلابی در بین دولت مردان و تکیه بر ظرفیت های کشور و اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در روستاها را تاکید کردند.

وهمچنین دولت مردان را به موضع گیری صریح در قبال مسایل منطقه وجهان به ویژه دخالت های آمریکا ، حفظ انسجام درونی دولت ،رعایت خطوط قرمز ،سعه صدر  وآرامش درقبال انتقادها توصیه نمودند.





جلسه شورای اداری استان قم
نویسنده : Hamid Reza Noosh
تاریخ : دوشنبه 93/6/10

در تاریخ 1/6/93 با پیشنهاد امام جمعه محترم شهر قنوات حجت الاسلام و المسلمین عادلپور و پیگیری و همت بخشدار محترم بخش مرکزی جناب آقای خزائی شورای اداری استان قم در شهر قنوات برگزار شد. عمده برنامه های حضور استاندار و فرماندار محترم و کلیه مدیران ارشد استان در شهر قنوات به شرح ذیل انجام شد.

1.       حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و زیارت امام زادگان طیب و طاهر

 

  

  میهمانان از سوی امام جمعه محترم و مسئولان شهر قنوات مورد استقبال قرار گرفتند.

2.       حضور در منزل پاسدار شهید جلالی و دیدار با پدر و مادر شهید و یادگار و فرزند شهید بزرگوار

 

 

 


3.       حضور در منزل شهید ابوالفضل سعادتخانی و دیدار با مادر شهید

4.       برگزاری جلسه شورای اداری استان در حسینه بزرگ حضرت زهرا(س)

در ابتدا جلسه شورای اداری پس از خیر مقدم بخشدار محترم ،امام جمعه محترم شهر قنوات به سخنرانی پرداختند که ضمن سفارشات لازم و بیان حدیث مشکلات شهر را متذکر شدند.

 

 

در این جلسه مصوبات لازم جهت بر طرف شدن مشکلات مطروحه تدوین شد.





در تاریخ 30/5/93 همایش فصل تابستان مسئولین ستاد های نماز جمعه استان قم با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا عادلپوردرسالن جلسات ساختمان ستاد نماز جمعه شهر قنوات برگزار شد . این جلسه به میزبانی ستاد نماز جمعه شهر قنوات و دبیری حجت الاسلام ستوده مسئول محترم امور ستادهای نماز جمعه استان قم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع شد و سپس جناب آقای نوش مسئول ستاد نماز جمعه شهر قنوات ضمن عرض خیر مقدم وضعیتی از شهر قنوات و نهاد نماز جمعه این شهر     را ارائه نمودند. در ادامه هر یک از اعضاء گزارش ستاد خود را بیان داشتند وسپس مشکلات هر یک از ستادها بررسی و مصوبات مناسبی در این زمینه تدوین و تنظیم شد. امام جمعه محترم شهر قنوات ضمن قدر دانی از اینگونه جلسات با ذکر روایتی  سفارشات لازم را در برپایی نماز عبادی،سیاسی جمعه بیان فرمودند.





در تاریخ 30/5/93 ، امام جمعه محترم شهر قنوات در جمع رزمندگان و بسیجیان گردان های بیت المقدس که در دوره آموزشی و حفظ انسجام در پادگان شهدای خیبر ، لشکر عملیاتی 17 علی  بن ابیطالب حضور پیدا کردند. حجت الاسلام و المسلمین عادل پور به یاد دوران دفاع مقدس و حضورشان در جبهه هادیدار صمیمی با بسیجیان داشتند، و سپس نماز مغرب و عشاء در شب شهادت امام صادق(ع) به امامت ایشان برگزار شد و ایشان بعد از نماز در جمع 700 نفری بسیجیان به ایراد سخنرانی پرداختند و با ذکر حدیثی گرانقدر از امام صادق (ع) ویژگی های یک بسیجی را بر شمردند و فرمودند یک بسیجی باید از سه خصلت برخوردار باشد.

1.        صداقت در گفتار و عمل

2.       مواضع دینی و سیاسی و اجتماعی صادقانه داشته باشد و دوست و دشمن را بشناسند، و به فرموده رهبر عزیزمان از یک بصیرت همه جانبه بر خوردار باشند

3.      به عهد و پیمان الهی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی ملتزم باشند.

که اگر فردی از افراد مسلمان دارای این سه ویژگی باشند. مروت و اخوت و عدالت و جوان مردی او در جامعه به اثبات رسیده است و چنین انسان هایی  در اجتماعات بسیج و فرزندان مسجد و عاشورا تربیت می شوند و شما عزیزان بسیجی هم مروت وجوانمردیتان هم دیانت و عدالتان و هم شجاعت و ایثارتان اثبات شده است.

در ادامه به مناسبت شهادت امام صادق (ع)  مراسم مداحی و سینه زنی انجام شد.

در این برنامه رئیس ستاد نماز جمعه شهر قنوات جناب آقای نوش امام جمعه را همراهی می کردند و حجت الاسلام احمدی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع) نیز حضور داشتند و از حضور حجت الاسلام و المسلمین عادلپور قدر دانی نمودند.





در تاریخ 26/5/93، امام جمعه شهر قنوات با پیشکسوتان بسیج و ایثارگران جلسه و نشست داشتند. در این جلسه که حدود 35 نفر شرکت کننده داشت ابتدا رئیس ستاد نماز جمعه شهر قنوات      جناب آقای نوش توضیحاتی در خصوص جلسات دوره ای پیشکسوتان ارائه نمودن و فلسفه جلسات را بیان و بررسی مسائل و مشکلات شهر و اثر بخشی بسیج و برنامه های بسیج در این زمینه عنوان کردند .

      سپس امام جمعه محترم شهر قنوات حجت الاسلام و المسلمین عادلپور به بیان سخنرانی پرداختند و با اهدای یک حدیث به شرکت کنندگان موضوع نگاه ها و دیدهای سفارش شده  از سوی اسلام را با استناد به حدیت مولی امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) به نکات زیر پرداختن: نگاه به خانه خدا، مساجد، پدر ومادر، برادر مومن، عالم و آیات قرآن مجید ثواب دارد وما باید برای ثواب بردن نگاه هایمان را اصلاح نماییم یعنی نگاه به مومنین و برادران مومن نگاه صحیح و برادرانه باشد وقتی این نگاه ها را داشته باشیم دیگر اهل تهمت زدن،  غیبت کردن ، دوروغ گفتن و قهر کردن با هم نخواهیم بود در عوض دوستی ها، صمیمیت ها، همکاری ها و اخلاص در عمل ها در جامعه افزایش می یابد پراکندگی و تفرقه ازبین می رودوحدت،  همدلی و همفکری بوجود می آید و بدنبال آن پیشرفت و آبادانی و رونق به منطقه و شهر روی خواهد آورد. ودر ادامه حاضرین نقطه نظرات خود را بیان نمودند.





طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز